LEEUWARDEN – Reizigers keken maandagochtend vreemd op toen ze op drukke invalswegen en op stations mensen zagen zitten te werken met knalroze badjassen aan. Op deze manier werden mensen aangemoedigd om de werkdag te starten in een badjas, niet in de spits.

Op zo’n 40 drukke verkeers- en openbaar vervoerlocaties in het land laten zij zien dat je kunt brainstormen in je badjas, bellen in je badjas, e-mailen in je badjas, stukken schrijven in je badjas, verkopen in je badjas, enzovoorts!

Week van Het Nieuwe Werken
De actie is een ludiek begin van de landelijke Week van het Nieuwe Werken, die loopt van 7 tot en met 13 november. De week is onderdeel van de campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf! De Week van Het Nieuwe Werken vraagt aandacht voor flexibele werktijden en –plekken. Dat is goed voor mensen (betere balans tussen werk en privé), voor bedrijven (minder kosten en meer productiviteit) en voor het milieu (minder files en CO2-uitstoot). In Friesland is Werk Slim, Reis Slim, Leeuwarden Vrij-Baan nauw betrokken bij de campagne en activiteiten.