FRIESLAND – Doordat UPC maandagnacht enkele aanpassingen aan het digitale netwerk gaat doen kunnen er enkele storingen ontstaan, de storingen kunnen bestaan uit een zwart beeld of de melding van ‘geen signaal’. Op de website van UPC worden enkele tips gegeven hoe deze problemen kunnen worden verholpen.

Tips tijdens werkzaamheden;

Houd een mobiele telefoon bij de hand
Tijdens de werkzaamheden werkt de vaste telefoonlijn van UPC niet. Dit houdt in dat u in spoedgevallen via deze manier het alarmnummer 112 niet kunt bellen. Wij raden u daarom aan om een mobiele telefoon paraat te houden.

Haal uw modem/router van de stroom
Heeft u internet van UPC en werkt uw modem na afloop van de werkzaamheden niet meer, dan adviseren wij u om het modem 30 seconden van de stroom te halen. Heeft u daarnaast een router, haal deze dan ook 30 seconden van de stroom.

Denk aan uw persoonlijk alarm
Als u gebruik maakt van een persoonlijk alarm, dat via het netwerk van UPC in contact met de alarmcentrale staat, houdt u er dan rekening mee dat deze tijdens de werkzaamheden niet werkt. Neem vooraf met uw leverancier contact op hoe u in geval van nood alsnog assistentie kunt ontvangen.

Bron; upc.nl