ABD Renault is deze week namens de directie van Renault Nederland en Renault Frankrijk uitgeroepen tot best presterende Nederlandse Renault-dealer op het gebied van service en kwaliteit.
Uiteraard al een prestatie op zich, maar vooral wegens het feit dat ABD Renault deze prijs vorig jaar ook al won. Een unicum: Het is nog nooit voorgekomen dat een Europese Renault-dealer de prijs twee maal achter elkaar in de wacht sleept.
De Renault Global Quality Award is een prestigieuze onderscheiding die de Renault-organisatie jaarlijks toekent aan zijn bestpresterende dealers, ditmaal over het jaar 2009.
Bij de internationale wedstrijd, die Renault-dealers in 37 landen stimuleert om de serviceverlening te blijven optimaliseren, wordt per dealergroep gekeken naar de klanttevredenheid op gebied van Sales en Aftersales. Maar ook een minimaal aantal auto’s dat retour komt na aflevering of reparatie, speelt een rol.
Niet voor niets is ABD Renault de terechte winnaar van deze award. Belangrijkste speerpunten van ABD zijn kwaliteit en serviceverlening. Dit is onlosmakelijk verbonden met het neerzetten van een goede prestatie enerzijds en een hoge klanttevredenheid anderzijds. Dit blijft ook in 2010 voorop staan bij alle vestigingen van ABD Renault in Drachten, Heerenveen en Sneek. Ook de website www.abdrenault.nl is ten bate van de serviceverlening compleet vernieuwd en geoptimaliseerd.